Una dietista compartió sus consejos para reducir la celulitis


Leanne Ward, más conocida en instagram como @the_fitness_dietitian, compartió consejos de lo que a ella le ha funcionado para reducir significativamente la apariencia de la celulitis.

Ward compartió fotos de si misma comparando el antes y el después y escribió en la leyenda:

“Puedes tomar medidas para reducir la cantidad de celulitis que tienes, pero puede que nunca te libres de ella (a pesar de la buena iluminación de esta foto, ¡todavía me queda un poco!)”.

Lets talk about CELLULITE! It’s the one topic I get the MOST questions about! 🤦🏻‍♀️ Studies show that up to 80-90% of women will experience cellulite at some point 😳 Cellulite occurs when fat deposits push through the connective tissue beneath the skin. Unfortunately some people are prone to it genetically (no matter how healthy they are!) whilst others may have it as a result of a poor diet & inactivity. You can take steps to reduce the amount of cellulite you have but you may never get rid of all of it (despite the good lighting in this photo – I still have a small amount!) 😛 These photos were taken 6 months apart & I worked my ass off in the gym & in the kitchen for that time – I dropped some body fat & put on muscle too (so ditch those scales as I’m currently the heaviest I’ve ever been but also the leanest!) 💪🏼 . . I’ve had so many questions asking how I reduced my cellulite so my top tips are below: ❤️ Eat a healthy diet – include healthy fats, lean protein, low GI carbs & plenty of veggies & salad! Give up processed foods! 💙 Give up or reduce the booze & sugary drinks. Make water & herbal tea your top fluids! Aim for 2+L per day 💜 Exercise regularly & by exercise I mean lift some heavy things! I honestly think this was the biggest change for me – weight training for the win!💪🏼 🧡 HIIT cardio twice a week 💚 Regular foam rolling for all your muscles but especially on the hamstrings 💛 I honestly have no idea if this works (probably doesn’t but it won’t do you any harm) but I bought a cellulite bristle brush & did dry brushing a few times a week . . Things to remember: – Every body is different & cellulite is normal!!! – Don’t be afraid to put on muscle – Results take time (6-12 months!) – Things like detox tea, slimming tablets & fat blaster shakes are a marketing scam & a waste of money! Results take hard work!! 💪🏼 – LOVE & RESPECT YOUR BODY ❤️ Ask me anything below 👇🏼👇🏼 #cellulite #gains #transformation #bodylove #trusttheprocess #transformation #progress #girlswholift #strongnotskinny #progressnotperfection #fitlife #healthyliving #nourishyourbody #fitfam #booty #girlswhosquat #comparison #bikini

Una publicación compartida de Leanne Ward 🌻Here To Inspire (@the_fitness_dietitian) el

Las fotos fueron tomadas con 6 meses de separación y Ward comentó que trabajó arduamente en el gimnasio y la cocina, pues la alimentación es parte fundamental de una buena dieta.

“Eliminé un poco de grasa corporal y gané músculo también (así que deshazte de la balanza porque actualmente tengo el mayor peso que tenido, pero también el más delgado)”.

Ward también escribió en el post sus mejores tips para disminuir la celulitis:

  1. Ten una alimentación saludable, incluye grasas saludables, protenínas magras, carbohidratos de bajo índice glucémico y muchas verduras y ensaladas. ¡Dile adiós a las comidas procesadas!
  2. Elimina o reduce el alcohol y las bebidas azucaradas.
  3. Ejercítate con regularidad.
  4. Usa el rodillo de espuma con regularidad para todos tus músculos, especialmente los isquiotibiales.
  5. “Honestamente no tengo idea si esto funciona (probablemente no, pero no pierdes nada con probar) pero compré un cepillo de cerdas ara la celulitis y me cepillé un par de veces a la semana”.

Según la dietista (y la mayoría de los expertos) no hay cremas milagrosas ni nada por el estilo, pero pequeños cambios en tu vida pueden hacer la diferencia.

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